Thursday, January 05, 2006

Qualcomm to conduct FLO technology demonstration with Samsung and LGE

Qualcomm, a US developer and innovator of Code Division Multiple Access (CDMA) and other wireless technologies, announced that the company will conduct a live over-the-air demonstration of FLO Technology with Samsung Electronics at the International Consumer Electronics Show (CES) 2006 this month in Las Vegas.

Qualcomm will also demonstrate FLO technology on 3G handsets with LG Electronics Mobile Comm at the same event. FLO Technology, a multicast innovation and key component of Qualcomm's Media FLO System, is an air-interface technology designed to increase capacity and coverage and reduce costs for multimedia content delivery to mobile handsets. Qualcomm claims that FLO also reduces the network cost of delivering multimedia content by decreasing the number of transmitters that need to be deployed. In addition, FLO Technology-based multimedia multicasting will complement wireless operators' CDMA2000 1X, 1xEV-DO and W-CDMA cellular network data and voice services, delivering content to the same cellular handsets used on these 3G networks.

Media FLO USA is a wholly owned subsidiary of Qualcomm, offering interactive wireless multimedia services to consumers in cooperation with US wireless operators. Beyond its Media FLO capabilities, Samsung's handsets will feature a two-megapixel camera with flash, video (MPEG4/H.263/H.264/WMV) and audio (MP3/AAC/AAC+/WMA) support and a microSD external memory.

Inovix Technology activa para España una línea de asistencia técnica al usuario final del hogar digital en tiempo real: 902 431 698.

Inovix Technology, fabricante de componentes y dispositivos electrónicos holandés, activa en España una línea de asistencia técnica al usuario final en tiempo real: 902 431 698. A través de éste número, todos los clientes de Inovix podrán recibir ayuda telefónica por parte de un experimentado equipo técnico para resolver sus dudas sobre el funcionamiento de los dispositivos adquiridos para el hogar digital.

Cuando Inovix anunció la apertura de su nueva oficina en España, en julio del 2004, sus planes de futuro abarcaban alcanzar un fuerte posicionamiento y expansión en nuestro país. Gracias a sus dispositivos digitales de última generación (cámaras, reproductores DVD, MP3, portátiles…), este fabricante holandés se está haciendo un hueco indiscutible en el sector tecnológico, acercándose así su primer objetivo: posicionarse entre las marcas de referencia en nuestro país. Para lograr su segunda meta, Inovix tiene claro que lo principal es poder llegar a todos sus clientes en el momento en que lo necesiten, brindándoles su asistencia en cualquier punto de la geografía española. Por eso, y siempre con la finalidad de mejorar sus servicios comerciales y de distribución, ha puesto en marcha una “hotline” o línea de asistencia técnica, dirigida al usuario final. El número de este nuevo servicio es el 902 431 698 y desde éste, el departamento técnico de Inovix ofrecerá ayuda a todos los consumidores que lo necesiten.

La principal ventaja de este servicio es que el usuario final podrá hablar directamente con un equipo humano especializado, para consultarle sus dudas o referirle cualquier problema que pueda tener con alguno de los dispositivos desarrollados por Inovix, sea cual sea el punto de venta en que adquirió el producto. Además se trata de un número válido para toda España, por lo que todos los usuarios tendrán acceso al mismo servicio.
Inovix Technology cuenta a nivel mundial con una eficiente red logística compuesta por magníficos y experimentados departamentos tanto en su central como sucursales, Por eso, Inovix Technology, puede asegurar una rápida distribución a cualquier punto en el mínimo tiempo.
Más información:www.inovixeu.com

Microsoft Confirms Dropping Chinese Journalist's Blog

Microsoft said it was complying with local law when it took down the blog of outspoken Chinese journalist Zhao Jing. By Antone Gonsalves TechWeb News ene 4, 2006 05:32 PM
Microsoft Corp. on Wednesday confirmed that it took down the blog of outspoken Chinese journalist Zhao Jing, saying that it was complying with China's laws.

Blogger Rebecca MacKinnon, a former CNN Beijing bureau chief now a research fellow at the Berkman Center for Internet and Society at Harvard Law School, first reported that Jing's blog was taken down New Years Eve by Microsoft's blog-hosting service MSN Spaces. The blog has been replaced with the message, "This space is temporarily unavailable. Please try again later."
Zhao, aka Michael Anti, is among a number of Chinese bloggers that have grown in popularity in the Communist nation where the general media is government controlled.

China last year started tightening its control over Internet services, but has yet to launch a major crackdown on bloggers. Experts believe the government is still struggling with media control without stymieing the country's emerging Internet businesses. China is the second largest Internet market, and is growing quickly.

Microsoft said in a statement that the decision to unplug Zhao was inline with its practice of "ensuring that products and services comply with global and local laws, norms, and industry practices."

"Most countries have laws and practices that require companies providing online services to make the Internet safe for local users," the company said. "Occasionally, as in China, local laws and practices require consideration of unique elements.”

Microsoft is not the first U.S. tech company to help the Chinese government in controlling the media. Yahoo in September gave information about journalist Shi Tao's personal email account to Beijing, which later jailed him for 10 years on charges of divulging state secrets.

It's also not unusual for U.S. search engines, such as Google, Microsoft MSN, and Yahoo, to censor their Chinese-language search results at the request of the government.